Veljača u kinu Kinoteka donosi maraton filmova nominiranih za Oscara uz rame klasika s kojima su uspoređivani te hrvatsku kinopremijeru Rome Alfonsa Cuaróna.
Zahvaljujući pozornosti koju izaziva dodjela godišnjih nagrada Američke filmske akademije, naša najdraža umjetnička forma postaje središnjom temom razgovora, rasprava i oklada, iščekivanja i navijanja ljubitelja filma diljem svijeta – i to je jedan od razloga zašto je pratimo.
Oscari 2020: Maraton
Oskarovski program bit će podijeljen u tri cjeline. S obzirom na to da je ovogodišnja dodjela pomaknuta na raniji termin, u noć s nedjelje 9. na ponedjeljak 10. veljače, tjedan uoči dodjele, od 4. do 9. veljače, najzagriženiji fanovi moći će pogledati maraton filmova koji su za Oscara nominirani u najprestižnijim kategorijama: najboljeg filma, režije, scenarija i glume, a koji su dostupni za distribuciju u kinima.
Oscari 2020: Fusnote
Nakon dodjele, između 10. i 22. veljače, nominirane filmove gledat ćemo uz rame naslovima na koje se referiraju, koje direktno citiraju, s kojima dijele neke sličnosti ili s kojima su bili uspoređivani. Tako ćemo Parazita gledati zajedno sa Služavkom, klasikom korejske kinematografije iz 1960. godine, koji je Bong Joon-ho naveo kao važan utjecaj na svoju klasnu satiru. U Bilo jednom… u Hollywoodu Quentin Tarantino napravio je jedinstvenu posvetu Sharon Tate, a mi prikazujemo Dolinu lutaka, camp klasik Marka Robsona iz 1967., u kojoj je ova tragično preminula glumica odigrala jednu od svojih najpoznatijih uloga.
Ako vam se svidjela paranoična atmosfera Svjetionika Roberta Eggersa, ne propustite Dobre momke Martina Scorsesea iz 1990., čiji se protagonist također gubi u vlastitoj maniji proganjanja.
Kontroverznog Jokera stavljamo uz rame čak dva filmska klasika: jedan je Kralj komedije (1982) Martina Scorsesea, čiji se antijunak Rupert Pupkin pojavljuje kao Murray Franklin, nedostižni uzor Arthura Flecka, a drugi je Američki psiho, crnohumorni triler Mary Harron, u kojem se granice između stvarnosti i zamišljaja psihotičnog uma brišu do neraspoznatljivosti.
Angažiranu dramu One su bombe Jaya Roacha, prvi studijski film koji se uhvatio u koštac s inicijativom #MeToo, prikazujemo u kombinaciji s Kramer protiv Kramera, oskarovskim laureatom Roberta Bentona iz 1979., nastalom u jeku drugog vala feminizma i preispitivanja uloge žena (i muškaraca) u braku i obitelji. Obiteljskim i rodnim odnosima bave se i Male žene Grete Gerwig, koje ćemo gledati uz rame Lignje i kita, izvrsne komedije o obiteljskoj dinamici i razvodu u režiji Gerwigina partnera Noaha Baumbacha, te uz Gerwigin izuzetni redateljski prvijenac Lady Bird iz 2017. godine, koji joj je donio nominaciju za Oscara za najbolju režiju.
Oscari 2020: Pogled unazad
U posljednjem tjednu mjeseca, od 25. do 29. veljače, prisjetit ćemo se prošlogodišnih finalista i laureata, a ciklus završavamo prošlogodišnjim oskarovcem koji smo svi željeli gledati na velikome platnu, no zbog distribcijske strategije nismo mogli – fascinantnom Romom Alfonsa Cuaróna u produkciji Netflixa, koji je nagrađen za režiju, kameru i strani film.