TREĆI PORAZ U NIZU: Porazom od Islanda Hrvatska izgubila i teorijsku šansu za plasman u polufinale

Foto: Uros Hocevar / Kolektiff Images

Hrvatska muška seniorska rukometna reprezentacija poražena je od Islanda 30:35 u trećem kolu Glavne skupine 1 Europskog prvenstva i tako je ostala bez prilike da se bori za polufinale.

Hrvatska je solidno odigrala prvo poluvrijeme i dvadesetak minuta drugog. Ali je onda pala, ušla u ritam igre kakav je priželjkivao Island i doživjela treći poraz u nizu u drugoj fazi natjecanja.

HRVATSKA: D. Kuzmanović 10/34, M. Mandić 2/12, L. Mihić -/-, D. Duvnjak 4/4, M. Šoštarić 2/2, I. Karačić 1/2, M. Maraš 0/1, V. Načinović 4/7, T. Kušan -/-, L. Cindrić 4/7, T. Lučin 0/2, M. Šipić -/-, F. Glavaš 1/3, Z. Srna 4/6, L. L. Klarica 4/6, M. Jelinić 6/7, izbornik: Goran Perkovac

ISLAND: B. P. Gustavsson 12/34 (1), V. Halgrimsson 0/8, O. Rikradsson 6/6, A. Palmarsson 6/7, V. Kristjansson 4/7, B. M. Elisson 8/11, A. Jonsson 1/1, G. T. Kristjansson 3/3, Y. Gislasson -/-, S. T. Valencia -/-, E. Vidarsson 2/3, F. A. Arnarsson 0/2, B. S. Gudjonsson -/-, O. K. Kristjansson 1/2, H. Thrastarson 3/6, T. E. Olafsson -/-, izbornik: S. Steinn Gudjonsson

Nakon što je propustio prva dva susreta druge faze Europskog prvenstva, kapetan Domagoj Duvnjak oporavio se i našao u sastavu Hrvatske. I preostala četvorica igrača koji su imali problema s temperaturom i upalom grla, a riječ je o Zvonimiru Srni, Igoru Karačiću, Mateu Marašu i Marku Mamiću, oporavila su se i spremno dočekala odlučujući susret protiv Island .

Kako na popisu ima 18 igrača , izbornik je odlučio na tribine poslati Filipa Ivića i Marka Mamića. Naša startna postava bila je kao i u mnogim susretima do sada. Na vratima je bio Matej Mandić. Na krilima su susret počeli Mario Šoštarić i Marin Jelinić. Crtu je držao Veron Načinović. A na vanjskim pozicijama krenuli su Zvonimir Srna , Luka Cindrić i Luka Lovre Klarica.

Island je susret dočekao bez dva izuzetno važna igrača- lijevog vanjskog Janusa Dadija  Smarasona ( 10 pogodaka )  i Omara Ingi  Magnussona desnog vanjskog 18 pogodaka , odnosno drugog strijelca ekipe.

Hrvatska je od početka zaigrala obranu 5-1  sa Zvonimirom Srnom naprijed. Domagoj Duvnjak je pak ulazio u obranu na mjesto dvojke mijenjajući Luku Cindrića. Plan je bio dobiti na agresivnosti od početak susreta.

Islanđani su imali tri početna vodstva. Na to im je s dva pogotka odgovorio Luka Lovre Klarica, a jednog je zabio Zvonimir Srna. Prvo vodstvo Hrvatska je imala kod rezultata 4:3. Kako se  dvije obrane lijepom početku priključio i naš vratar , Hrvatska je u 8. minuti imala dvostruku prednost ( 8:4).

Na isteku 10. minute Island je ostao s igračem manje zbog pravog boksačkog nasrtaja  Ymira Gislassona na Zvonimira Srnu . Dobio je izravni crveni karton. Minutu poslije ozlijedio im se i još jedan iznimno važan igrač za vanjsku rotaciji  Gisli Thorgeir Kristjansson.

Ali i tako oslabljeni uspjeli su u 14. minuti doći na minus jedan (10:9). Na naša vrata uskoro je stao Dominik Kuzmanović. Na žalost , kriza u našem napadu potrajala je dobrih šest minuta. Island je nastavio puniti našu mrežu i u 18. minuti poveo 11:12. Šest i pol minuta prije kraja prvoga dijela već su bili na plus dva (13:15). Već je bilo malo zabrinjavajuće.

Ali s dva pogotka Luke Cindrića vratili smo se u ravnotežu. Trebala nam je jedna dobra obrana , da nas još malo digne. Na žalost , ostali smo s igračem manje. Srećom Island  to nije  iskoristio, jer je Dominik Kuzmanović ušao u svoj ritam i upisao četvrtu obranu. Naplatili smo to novim pogotkom i vodstvom 16:15, u 26. minuti.

Nastavili su naši zabijati. Sada smo već bili na pet pogodaka u nizu i lijepo je bilo vidjeti 18:15 na semaforu 20-tak sekundi prije predaha. Kada je vrijeme već isteklo Island je sa 7 m smanjio na konačnih 18:16.

Dva napada na početku drugog poluvremena nismo iskoristili , Island svoje je i vratio se u egal 18:18. nakon što smo poveli 19:18, opet smo olako poklonili čak tri lopte suparniku koji je to iskoristio i  poveo 19:21. Izgubili smo mirnoću u tim trenucima u organizaciji napada , stala nam je i realizacija, a Islandu je poraslo  samopouzdanje.

Vratili smo se ipak iz minusa i stigli do izjednačenja 21:21. U napad je ušao Domagoj Duvnjak da nam donese sigurnost , i eventualno nešto zabije. I kapetan je svoje napravio. Zabio je dva vrlo važna pogotka u nizu. Ali nismo nastavili u tom stilu. Redali smo pogrešku za pogreškom , poklanjali loptu Islanđanima i opet im otvorili put da napadnu i odu na  plus dva. Srećom i njih je počeo stizati umor.

Na 24:25 , 14. minuta prije kraja ušao je Igor Karačić. Vratili smo se obrani 5- 1 s kapetanom naprijed, i odmah izjednačili na 25:25 . Bila je to 47.minuta. A onda je slijedio cijeli niz pogrešaka , izgubljenih lopti, odličnih obrana  Palla Bjergvina Gustafssona na njihovim vratima i zaostatak je samo rastao.  Island nam je u 5. minuta napravio seriju od 0:6  i otišao na nedostižnih 25:31 , sedam minuta prije kraja.  I rutinski odradio zadaću. Završilo je 30:35. Dominik Kuzmanović je skupio 10 obrana i dugo nas držao u utakmici.  Matej Mandić je dodao dvije. Prvi strijelac bio je Marin Jelinić sa šest pogodaka. Po 4 su dali Domagoj Duvnjak, Veron Načinović,Luka Cindrić , Zvonimir Srna i Luka Lovre Klarica. Kod Islanda 12 obrana Palla Bjorgvina  Gustafssona.  S 8 pogodaka prvo napadačko ime bio je Bjerki Mar Elisson.

Za dva dana 24. siječnja u 20.20 sati Hrvatska igra protiv domaćina Njemačke.