“Nothing compares” – HTV prikazuje dokumentarni film o irskoj pjevačici i kantautorici Sinéad O’Connor

Hrvatska radiotelevizija (HRT) u subotu, 5. kolovoza na Drugom programu (HRT-HTV2) u 22:45 sati prikazuje nagrađivan glazbeno – dokumentarni film „Nothing compares“ o irskoj pjevačici i kantautorici Sinéad O’Connor.

Naslov filma dolazi od najvećeg singla njezine karijere “Nothing Compares 2 U”, koju je napisao Prince, a nalazi se na njezinom albumu “I Do Not Want What I Haven’t Got” iz 1990.

Dokumentarni film “Nothing Compares” prikazuje vrtoglavi uspjeh Sinéad O’Connor i propitkuje kako je iskoristila svoj glas na vrhuncu slave prije nego što je njezina ikonoklastička osobnost rezultirala progonstvom iz svijeta pop-glazbe. Usredotočujući se na Sinéadine proročanske riječi i djela od 1987. do 1993., film nam kroz suvremenu feminističku prizmu donosi bogati portret ove neustrašive pionirke.

Dokumentarni film “Nothing Compares” prepun je arhivskog materijala te nam donosi ključne videospotove te ere i koncerte zajedno s nikada prije prikazanim snimkama iz toga razdoblja. Film je prožet novim intervjuom sa Sinéad u kojemu se na događaje osvrće svojim riječima i iz današnje perspektive. Intimni razgovori doprinose bogatom sadržaju filma te nude dodatne uvide suvremenih umjetnika, glazbenika i društvenih komentatora, uključujući šire teme iz irske povijesti, politike i globalnog aktivizma. U svemu tome promišljaju o Sinéadinoj umjetnosti, naslijeđu i tragu koji je ostavila. Bez obzira na njezin nestanak, njezin utjecaj je velik i snažan. Utjecala je na druge glazbenike da govore što misle, da jasno izražavaju stavove i da koriste svoju javnu ličnost za aktivizam i ukazivanje na nepravde u svijetu. Na to je u dokumentarci jako jasno ukazao Chuck D iz benda Public Enemy.

Redateljica Kathryn Ferguson je počela raditi na dokumentarcu prije četiri i pol godine jer je htjela preoblikovati priču pop pjevačice kroz suvremenu prizmu i film je napravljen s velikim poštovanjem i divljenjem prema O’Connor. “Nothing Compares” izvrsno ispunjava dio izgubljenog konteksta oko O’Connor što će svaki dugogodišnji obožavatelj cijeniti. Osim toga, Ferguson namjerno koristi samo intervjue za glasovni prijenos, uključujući i intervjue s O’Connor te pomaže vratiti fokus tamo gdje je uvijek trebao biti – na ono što misli i govori Sinéad O’Connor.

“Nothing Compares” službeno je prikazan u sklopu filmskog festivala u Sundanceu, u kategoriji dokumentarnih filmova iz cijeloga svijeta. Osvojio je nagrade na festivalima diljem svijeta, uključujući najbolji irski dokumentarac na Galway Film Fleadhu, nagradu publike za najbolji dokumentarac na Aegean Film Festivalu i nagradu publike na Docs Ireland.

Režiju potpisuje Kathryn Ferguson, godina proizvodnje je 2022., a za Hrvatsku radioteleviziju film je odabrala Mira Vočinkić.