Karijera u ICT-u pruža mladima svjetlu budućnost

ucenici-Zagreba-Krapine-Zaboka

Više od 80 učenika srednjih škola iz Zagreba, Krapine i Zaboka jučer je sudjelovalo na cjelodnevnim predavanjima i radionicama o ICT tehnologijama u okviru programa YouthSpark Live kojeg provodi kompanija Microsoft Hrvatska u suradnji s Udrugom Fondacija Mozaik, službenim predstavnikom globalne Udruge Tech Soup Balkans te Visokim učilištem Algebra.

YouthSpark Live je program namijenjen edukaciji učenika završnih razreda srednjih škola o važnosti korištenja ICT tehnologija u svakodnevnom životu, a na jučerašnjem događaju o tome su predavali razni stručnjaci te su učenike savjetovali i o prednostima odabira karijere u ICT sektoru te realizaciji poduzetničkih ideja pomoću tehnologije.

Ivan Vidaković, direktor Microsoft Hrvatska istaknuo je važnost tehnologije danas i njen utjecaj na sve sfere našeg života te velike prilike koje se nude za izgradnju karijere u tom području, a pogotovo IT-u.

“Digitalizacija utječe i na pojedince i na kompanije i na javni sektor. Danas već trećina zaposlenih ima po tri mobilna uređaja, a do 2020. neke procjene kažu da će prosjek biti šest. Sveopća digitalizaciju, ima za posljedicu i sveopću transformaciju, od načina na koji komuniciramo, zabavljamo se, radimo, liječimo se…. To ujedno znači da će u tehnološki povezanom svijetu, tj. u 21. stoljeću u kojem živimo, tehnička zanimanja, tzv. STEM zanimanja, dobivaju posebnu ulogu i mjesto. Ne postoji slučajno izraz ‘zahvaljujući tehnološkom razvoju tj. napretku…’. Zato je nužno da mlade u Hrvatskoj usmjeravamo ka tehničkim zanimanjima te im pružimo platformu za razvijanje inovativnosti i kreativnosti kao osnovnih čimbenika uspjeha. Ovo događanje, kako mu i sam naziv kaže ima za cilj pobuditi “iskru” kod mladih da odaberu karijeru u ICT-u te da budu ne samo aktivni sudionici nego i kreatori tog istog, ubrzanog tehnološkog razvoja”, rekao je Vidaković te dodao su procjene da će do 2020. godine u EU nedostajati 825.000 ICT stručnjaka.

Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebra naglasio je važnost ovakvih programa za mlade: “Rado smo podržali natjecanje Youth Spark Live kompanije Microsoft i drago nam je da ovime širimo prilike studentima, ali i da se dokazujemo kao mjesto okupljanja kreativnih mladih pojedinaca i timova. Imagine Cup se u potpunosti uklapa u našu strategiju poticanja mladih da se bez straha upuste u rješavanje istinskih problema, korištenjem digitalnih tehnologija na kreativan način. Sudjelovanje u ovom projektu nastavak je intenzivne suradnje kompanije Microsoft i Visokog učilišta Algebra, kroz koju studentima omogućavamo polaganje Microsoft certifikata tijekom studija, prakse u tehnološkom sektoru, kao i razne mogućnosti stjecanja međunarodnih iskustava”.

Događaj koji su podržali i Ministarstvo znanosti i sporta i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih obilježilo je mnoštvo interakcije. Na radionici “Digitalna Strategija” od Velimira Žagara iz agencije za društvene medije ENTG mladi su sami kreirali digitalnu kampanju te se upoznali s važnošću pozicije kreativnog tehnološkog direktora koji integrira marketing i IT kako bi se maksimirali efekti kampanja. Naglašeno je kako nove tehnologije dovode do promjena u klasičnom poslovanju jer je sada kupac više nego ikada u centru obzirom da mu je sve lako dostupno i provjerljivo.

Tijekom radionice “Uvod u poduzetništvo”, direktor softverske tvrtke Infinum Tomislav Car objasnio je što čini poduzetnika te koja je razlika između lidera i menadžera. Učenicima je objasnio važnost ljudi, proizvoda i profita u okviru poslovanja te je ponudio niz praktičnih savjeta odgovarajući na brojna pitanja zainteresiranog auditorija. “Kako se svijet razvija, postoji sve više hardvera i softvera te raste potreba za kadrom koji stvara i upravlja tim tehnologijama. Zato smatramo da je od iznimne važnosti pristupiti osnovnoškolskim i srednjoškolskim uzrastima i približiti im svijet IT-a. Kao sudionik u lokalnoj zajednici, Infinum već niz godina kroz razne edukativne inicijative potiče zanimanje mladih za ovaj bitan sektor”, istaknuo je Car.

Tomislav Tipurić, Tehnološki strateg za partnere u Microsoftu predstavio je na predavanju “Budućnost u ICT-u” najveće tehnološke inovacije u posljednjih 30-ak godina te objasnio procese njihova nastanka i neraskidivu poveznicu stvaratelja tehnologije i njihovih korisnika. Naglasio je kako za uspjeh nije dovoljno imati samo ideju, već i uspješnu implementaciju te infuziju kojom ćemo osigurati prihvaćenost na tržištu od strane velikog broja kupaca. Govoreći o karijeri u ICT-u, rekao je kako su poslovi 21. stoljeća razvojni inženjer aplikacija te data scientist. Također je poručio srednjoškolcima da onaj posao kojeg žele raditi u budućnosti trebaju početi raditi već danas.

Na lokalnom finalu Microsoft Imagine Cupa, najvećeg i najprestižnijeg svjetskog studentskog natjecanja u kojem se studenti natječu u razvijanju inovativnih aplikacija, računalnih igara te rješenja koja rješavaju neki od gorućih svjetskih problema ili problema u zajednici, predstavljen je i pobjednički projekt u Hrvatskoj. Radi se o Juwo – Home friend aplikaciji koju je predstavio student 5. godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Matija Srbić. Proizvod je iz područja interneta stvari i razvijen je pomoću Raspberry Pi uređaja koji komunicira s Azureom, odnosno Oblakom, a osnovna zadaća mu je briga za sigurnost djece unutar kućanstva kako se ne bi ozlijedili.

“Sretan sam što je naš tim odabran za daljnje natjecanje. Sada je na redu polufinale i nadam se da će i dalje sve ići po planu te da ćemo se plasirati na finale u Seattleu”, rekao je Srbić. (M.Petković)