HRT prikazuje ciklus filmova dobitnika Oscara, otvara ga psihološka drama „Život je more“

HRT prikazuje ciklus filmova dobitnika Oscara, otvara ga film „Život je more“

Hrvatska radiotelevizija (HRT) uoči ovogodišnje, 93. po redu dodjele najprestižnije filmske nagrade Oscar – koju će izravno i prenositi – započinje s prikazivanjem ciklusa filmova koji su tijekom godina osvajali taj prestižni kipić.

Ciklus A Oscara dobiva… otvara film „Život je more“, koji je na rasporedu u ponedjeljak, 19. travnja na Drugom programu (HRT-HTV2) u 21 sat. Psihološka drama. S dvadeset i šest godina, Ramón (J. Bardem), bivši mornar, teško je ozlijedio kralježnicu pri skoku u more. Sljedećih tridesetak godina provodi u krevetu, nepokretan, no i dalje pri savršenoj svijesti okružen nesebičnom pažnjom svojih najbližih. Duboko u sebi odluči dostojansveno završiti svoj život te se gorljivo posveti borbi za legalizaciju ubojstva iz milosrđa – postupka koji je u mnogim zemljama zabranjen. Film je osvojio Oscara u kategoriji najbolji strani film.

Slijedeći film je „Birdman“ u utorak 20. travnja na Drugom programu (HRT-HTV2) u 21 sat. Crna komedija o glumcu koji pokušava oživjeti svoju posrnulu karijeru. Riggan Thomson (M. Keaton) jednom je bio uspješan u ulozi superjunaka Birdmana, stekao je svjetsku slavu i godinama ga svi identificiraju s tim likom. Na zalasku karijere pokušava se odmaknuti od dominantnog Birdmana i na Broadwayu postaviti adaptaciju priče Raymonda Carvera. On je scenarist, redatelj i jedan od glumaca u predstavi. Od 9 nominacija za Oscara Birdman je osvojio četiri: najbolji film, režija, originalni scenarij, fotografija.

Ciklus se nastavlja filmom „Crazy heart“ (Ludo srce) u srijedu 21. travnja na Drugom programu (HRT-HTV2) u 21 sat. Drama o country-glazbeniku i tekstopiscu (J. Bridges) koji pokušava promijeniti život nakon što se upusti u vezu s mladom novinarkom (M. Gyllenhaal). Kritičari su naveliko hvalili film. Na 82. dodjeli nagrade Oscar dobio je tri nominacije, a osvojio je ga je za najboljega glavnoga glumca (Bridges) i za najbolju originalnu pjesmu “The Weary Kind”.

U petak 23. travnja na Prvom programu (HRT-HTV1) u udarnom terminu od 20.10 sati na redu je film „Green book“, biografska drama/komedija. Radnja je smještena u 1962., a nadahnuta je stvarnom pričom o turneji po američkom jugu afroameričkog klasičnog pijanista i jazz-pijanista Dona Shirleya i talijansko-američkog izbacivača Franka Vallelonge, takozvanog Tonyja Lipa, koji je bio Shirleyev vozač i čuvar. Film je dobio brojne nominacije i nagrade. Na 91. dodjeli Oscara osvojio je nagradu za najbolji film, za najbolji originalni scenarij i za najboljeg sporednog glumca (Ali).

Idući film u ciklusu dobitnika Oscara je „Chicago“ u subotu 24. travnja na Prvom programu (HRT-HTV1) od 20:10 sati. Chicago, dvadesetih. Roxie Hart (R. Zellweger) sanja o tome da postane zvijezda kabareta te stoga vara svojeg supruga Amosa (J. C. Reilly) sa slatkorječivim Fredom Caselyjem (D. West). Kad otkrije da joj Fred prodaje maglu, Roxie ga hladnokrvno ubije i završi iza rešetaka. Mjuzikl “Chicago”, jedan od najvećih hitova 2002. i dobitnik šest Oscara (od čak 12 nominacija)

Istog dana HRT prikazuje i kultni film „Nema zemlje za starce“, na Prvom programu (HRT-HTV1) u terminu od 22:40 sati. Kriminalistička drama. Priča počinje kad Llewelyn Moss naiđe na kamionet oko kojeg su mrtva tijela. U vozilu se nalazi velika količina heroina i dva milijuna dolara. Moss uzme novac i pokreće igru mačke i miša u pustinjskom krajoliku zapadnog Teksasa, jer ima još zainteresiranih. “Nema zemlje za starce” osvojio je 76 nagrada i 109 nominacija, od toga osam nominacija za Oscara, a osvojio ih je za najbolji film, najbolju režiju, najbolji adaptirani scenarij i najboljeg sporednog glumca (Javier Bardem).

U nedjelju. 25. travnja na prvom programu (HRT-HTV1) na redu je „Priča sa zapadne strane“ kojeg prikazujemo u 8:15 te repriza u 22:05 sati. Dvije ulične bande, bijelci okupljeni pod vodstvom Riffa (R. Tamblyn) i Portorikanci predvođeni Bernardom (G. Chakiris), svakodnevno se sukobljavaju na ulicama New Yorka. Usprkos silnoj međusobnoj mržnji rađa se ljubav između Bernardove sestre, mlade Portorikanke Marije (N. Wood) i Riffovog najboljeg prijatelja Tonyja (R. Beymer). Film je bio nominiran za 11 Oscara, a osvojio je ukupno 10, među ostalim i za najbolji film, redatelja (prvi put je nagrađen par redatelja), te za sporedne glumce (Rita Moreno i George Chakiris).