Balet zagrebačkoga HNK-a premijerno će izvesti baletni diptih “Dyad 1929 / Light through the fingers”

Foto: Mara Bratoš

Baletni diptih dvojice umjetnika, Waynea McGregora i Massimiliana Volpinija premijerno će se predstaviti publici 15. ožujka u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu predstavom Dyad 1929 / Light through the fingers sjedinivši dvojicu koreografa koji njeguju različite umjetničke izričaje.

Wayne McGregor, jedan od najvažnijih koreografa današnjice potpisuje koncept, režiju i koreografiju predstave Dyad 1929 koja se inspiracijom oslanja na slavnu baletnu trupu Ballets Russes, njihovu inovativnost te doprinos umjetnosti u širem kontekstu.

Massimiliano Volpini, talijanski koreograf i ravnatelj Baleta HNK u Zagrebu, u svom će autorskom djelu pod naslovom Light through the fingers prezentirati baletno putovanje u žensku psihu koristeći se apstraktnim, ali istovremeno i emotivnim jezikom u nenarativnoj koreografiji. Inspiraciju je pronašao u pjesmi indijskog pjesnika Tagorea: Ako ne budeš govorila, ispunit ću srce tvojom šutnjom i podnijet ću to.

Ovaj balet zajedno s koreografom Volpinijem oblikuje i makedonski skladatelj Marjan Nečak.

“Želio sam koristiti apstraktan, ali u isto vrijeme emotivan jezik, u kojem su plesni koraci povezani s dušom plesača te je svaka gesta precizan znak iskonskog rječnika. Ostajući pri nenarativnoj koreografiji, namjera mi je bila zadržati empatičnu vezu s publikom, kako bismo mogli pratiti i osjetiti emocionalno i duhovno putovanje jedne žene i njezine ljubavi, prema konačno slobodnom i svjesnom stanju duha”, rekao je Volpini.

Baletnu predstavu Dyad 1929 Waynea McGregora izvorno je naručio Australski balet, a premijera je održana u Državnom kazalištu Victorian Arts Centre u Melbourneu 21. kolovoza 2009. godine.
U jednom vrlo kompleksnom i zahtjevnom procesu u kojem McGregorov balet poprima svoj oblik, plesači zagrebačkog Baleta polako i uz ogroman trud i posvećenost savladavaju iznimno zahtjevnu koreografiju, ulaze u rizik istražujući nove kvalitete pokreta i pomiču vlastite granice.

“Iako nije riječ o narativnom baletu, ples, scenografija i glazba Stevea Reicha, sadržavaju tragove stila i duha Ballets Russes koji već desetljećima inspiriraju umjetnike diljem svijeta. Postavlja se pitanje možemo li uspostaviti ravnotežu između naše temeljne ljudske prirode i novog razvoja društva, odnosno nove evolucije koja nas očekuje”, izjavio je Wayne McGregor.

Kako bismo publici približili McGregorov kreativni multiverzum, u nedjelju 3. ožujka u 12 sati u foajeu HNK-a u Zagrebu održat će se panel diskusija o brojnim aspektima McGregorova umjetničkog djelovanja, koje obuhvaća ne samo ples nego i sve grane izvedbenih umjetnosti te zadire i u područje znanosti i neuroznanosti, uz korištenje najnovijih tehnoloških dostignuća 21. stoljeća, poput primjene umjetne inteligencije.
Ulaz je slobodan.