Uz brojne neugodne promjene koje su ove godine uvjetovali koronavirus i potres, nekoliko dana prije otvorenja sezone ciklusa Lisinski subotom uslijedila je još jedna… Dugo iščekivana velika pijanistica Martha Argerich razboljela se…
Srećom, na pozornici je zasjala je druga pijanistička legenda, prijateljica Zagreba i dvorane Lisinski, pa čak i Marthe Argerich – portugalska umjetnica Maria João Pires!
Prije početka koncerta, publici u dvorani, koje je bilo točno onoliko koliko su to epidemiološke mjere dozvoljavale, s pozornice se obratio ravnatelj dvorane Dražen Siriščević.
Izvevši malu kazališnu čaroliju, ravnatelj se prvo ukazao u hazmut odijelu te koji tren kasnije u standardnom odijelu simbolično potvrdivši time da razloga za zabrinutost u Lisinskom nema te da je sigurnost svih na prvome mjestu. Vidno uzbuđen i sretan zbog konačnog otvorenja sezone, čiji je početak kasnio zbog sanacije dvorane Lisinski nakon potresa, ravnatelj je istaknuo da je dolazak uvažene umjetnice Marie Joao Pires u Lisinski pravi blagoslov.
Koncertom je dominirao Ludwig van Beethoven, kojem je u sklopu 250. obljetnice rođenja skladateljskog genija, velika umjetnica odala počast.
Jednostavna, skromna i nježna, no za glasovirom nemilosrdno precizna, svoj je nastup otvorila Sonatom u As-duru, br. 31, op. 110 oduševivši sve nazočne, kao i mnogobrojnu publiku koja je tom prilikom prvi puta otvorenje sezone ciklusa Lisinski subotom pratila i internetskim prijenosom uživo.
Slavna je pijanistica izvela i jedno od najpoznatijih Debussyjevih djela: Suite bergamasque besprijekornom tehnikom i osobitom senzibilnošću koja se pronijela cijelom dvoranom.
Nakon stanke, svježe obnovljenom dvoranom odzvanjala je posljednja Beethovenova sonata za klavir, ritmički vizionarska i tehnički vrlo zahtjevna Sonata u c-molu, br. 32, op. 111 iz nepogrešivo usredotočenih prstiju jedne od najvećih pijanistica našega vremena.
Zadivljena publika iznudila je i bis te je Pires Zagrebu poklonila još jedan dragulj: II. stavak Beethovenove 8. sonate za glasovir u c-molu, op. 13 (Patetične).
U pauzi koncerta, gledatelji putem internetskog prijenosa mogli su iz dvorane pratiti kratak razgovor voditeljice Maje Trstenjak s dugogodišnjom pretplatnikom i prijateljem Lisinskog, gospodinom Milanom Rupićem te povjesničarkom glazbe i glazbenom kritičarkom Jagodom Martinčević koja nije krila svoje oduševljenje prvim dijelom nastupa karizmatične pijanistice.
U nastavku je prikazana snimka razgovora s Mariom João Pires koji je vođen neposredno prije samog koncerta. Umjetnica je obrazložila zašto je odabrala djela Beethovena i Debussyja za ovaj koncert: „Njihova su djela sastavni dio mojeg života, uz njih sam shvatila dubinu osjećaja. Beethoven nije razumio samo naš svijet, nego kroz njegovu glazbu osjećamo cijeli univerzum, pa i ovu borbu koju svi sada vodimo.“
Prisjetivši se svojeg nastupa u Lisinskom prije sedam godina, umjetnica je otkrila i kako se osjeća u Lisinskom: „Zaista je lijepo ovdje i stvarno sam sretna. Ova dvorana ima zaista nešto posebno u zvuku. Ne znam kako je to kad ste u publici, ali ovdje na pozornici ima nešto toplo i osjećate se kao da ste kod kuće.“
Identičan osjećaj s njom je sinoć dijelila i publika koja je, izašavši iz Dvorane, s dodatnom radošću i optimizmom primijetila da je stao Kalendar tišine ispred glavnog ulaza u Lisinski pokazujući da je ovim spektakularnim koncertom napokon završila tišina u Lisinskom koja je trajala predugih 237 dana, 20 sati, 30 minuta i 0 sekundi.