Objavljen program 15. ZAGREB FILM FESTIVALA, bit će prikazano 13 dugometražnih filmova

Pop Aye

Ovogodišnje, 15. po redu izdanje Zagreb film festivala održat će se od 11. do 19. studenoga, i to na više lokacija u gradu, a u natjecateljskom programu bit će prikazano 13 dugometražnih, 10 međunarodnih kratkometražnih i 10 domaćih kratkih filmova u programu Kockice.

Glavni program dugog metra obrađuje teme koje ukazuju na aktualno urušavanje različitih demokratskih prava koje često uzimamo zdravo za gotovo, a mogu se pronaći i u hrvatskom društvu. Temom LGBT ljubavi bavi se uzbudljiva drama “Božja zemlja” za koju je redatelj Frances Lee nagrađen Posebnom nagradom žirija za režiju na Sundanceu.

Debitant Ali Asgari kojeg već uspoređuju s velikim A. Farhadijem, u svom filmu “Nestanak” bavi se temom zabrane pobačaja. Izazovima života ilegalnih imigranata bavi se danski film “Zavodnik” redatelja Milada Alamia, dok film australskog redatelja Jeffreyja Walkera, “Ali se ženi”, na duhovit način progovara o problemima druge generacije doseljenika iz Iraka i srazu s islamskom tradicijom, a odnosom prema životinjama singapurski kandidat za Oscara “Pop Aye”. Ovaj neobični film ceste s čovjekom i slonom u glavnim ulogama nagrađen je Posebnom nagradom žirija za scenarij na Sundanceu.

15. izdanje ZFF-a službeno će otvoriti “Božanski red”, film koji na zabavan način prikazuje nimalo slavan detalj iz švicarske povijesti, činjenicu da žene nisu imale pravo glasa na izborima sve do 1971. godine. Apsurdom kulture militarizma bavi se moćni (post)ratni film “Fokstrot” Samuela Maoza, nagrađen u Veneciji Velikom nagradom žirija. Njegov prvi vrlo zapaženi i nagrađivani film Libanon na 7. ZFF-u osvojio je posebno priznanje žirija. U glavnom programu prikazujemo i film “Parižanka” Léonor Serraille za koji je nagrađena Zlatnom kamerom u programu Izvjestan pogled u Cannesu čime je postala tek druga ženska dobitnica te prestižne nagrade.

Manjinskom temom u macho okruženju kroz lik tinejdžera Pia iz male romske zajednice u Kalabriji bavi se talijanski kandidat za Oscara, film “Ciambra” redatelja Jonasa Carpignanoa. U Zagreb iz Francuske dolazi redatelj Xavier Legrand sa filmom “Skrbnik” nagrađenim Srebrnim lavom za režiju u Veneciji te “Zimska braća”, Islanđanina Hlynura Pálmasona o zajednici rudara na danskom sjeveru. Tu je i argentinski film “Sezona lova” Natalie Garagiole dobitnik Nagrade publike na Venecijanskog filmskom festivalu. Veteranima i posljedicama PTSP-a bave se dva bosansko-hercegovačka filma u glavnom programu: “Muškarci ne plaču” Alena Drljevića koji je već u Karlovim Varima nagrađen Posebnim priznanjem žirija i drama s elementima crne komedije, Žaba, debitantsko ostvarenje redatelja Elmira Jukića nagrađeno Nagradom publike na Sarajevo Film Festivalu.

Osim dugometražnih, u utrci za Zlatna kolica nalaze se i međunarodni kratkometražni filmovi te natjecateljski program hrvatskog kratkog filma, Kockice koji broji 10 ostvarenja, između ostalih i nove filmove Antonete Alamat Kusijanović, Tina Žanića, Jurja Primorca i Judite Gamulin.